پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

 داغ ترین های هفته | تعزیرات، دلار 4200 قیمت پایه و معافیت مواد اولیه از مابه التفاوت ارز
قیمت های پایه با دلار 4200 تومانی قیمتگذاری شد و با ورود تعزیرات، قیمت ها کاهشی شد. وزیر صنعت از تصویب قریب الوقوع یک بسته حمایتی برای صنعت خبر داد که موارد مهمی دارد. مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی نرخ خوراک را ابلاغ کرد و فردای همان روز، انجمن صنفی کارفرمایی اعلام کرد نرخ خوراک از دلار 3800 بالاتر خواهد بود. معاملات این هفته بورس کالا کمترین میزان در 10 هفته گذشته بود.

آنچه در ادامه می خوانید مهم ترین رویدادهای هفته گذشته است که توسط ویکی پلاست تهیه شده. در هفته ای که گذشت اتفاقات مهمی رخ داد که این اتفاقات را بر اساس روز مرتب کرده ایم تا همراه با لینک بخوانید. هر خبری را که قصد داشتید آن را با جزئیات بیشتر بخوانید، کافیست که روی لینک ها بزنید.

شنبه/ پیش بینی قیمت ها، قبض های برق نجومی و اعلام حذف دلار از معاملات ایران توسط بانک مرکزی عراق

سؤال مهم صنعت پلاستیک این است: قیمت پایه دلار چند محاسبه خواهد شد؟ سه پیش بینی از قیمت های پایه با نرخ های 4200، میانگین دلار بانکی و سنا و نهایتا با قیمت سنا را اطلاع رسانی کردیم، خبری دریافت کردیم که قیمت های پایه در روز 21 مرداد با دلار 4200 خواهد بود.
 
البته این نرخ نیز به رغم عملی شدن در بورس این هفته، همچنان برای تولیدکنندگان به عنوان سؤال لاینحل باقی می ماند تا اینکه از جلسه ستاد تنظیم بازار چه عددی به عنوان نرخ دلار برای محاسبه قیمت پایه اعلام شود.

قبض های برق صدای تولیدکننده ها را درآورده. نه تنها قیمت نهایی چند برابر شده، بلکه در محل درج تاریخ مهلت پرداخت، عبارت «اخطار قطع» درج شده. دو قبض دریافتی و صدای دو تولیدکننده.

قابل توجه واحدهایی که به عراق صادرات دارند: بانک مرکزی عراق در نامه‌ای به بانک‌های این کشور اعلام کرد که از این پس با بانک‌های ایرانی با دلار معامله نکنید اما دست آن‌ها را در معاملات با یورو باز گذاشته.

تشکل های پایین دست پتروشیمی در اتاق بازرگانی، جلسه ای با انجمن صنفی کارفرمایی داشتند. در این جلسه اعلام شده که عرضه ها تا 11 درصد کاهش پیدا کرده و احتمال دارد این کاهش تا 20 درصد هم برسد.

محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

یکشنبه/ اعلام قیمت ها با دلار 4200، پیش خبر بسته حمایتی

یکشنبه از راه رسید و قیمت ها اعلام شد، اما با پایه 4200 تومان. شایعات زیادی طی چند هفته گذشته در مورد تغییر نرخ دلار پایه از دولتی به سنا یا ثانویه شنیده می‌شد ولی قیمت پایه با 208 تومان کاهش، 4200 تومان اعلام شد تا کماکان شکاف قیمت بورس کالا و بازار آزاد، عمیق‌تر شود. عمده قیمت ها تا 4.7 درصد کاهش داشت و بازار آزاد هم امروز قرمزپوش و کاهشی شد.

تعزیرات و انبارهای شورآباد؛ از روز گذشته، مأموران تعزیرات به انبارهای مواد اولیه در شورآباد مراجعه کرده اند و تلاطم کسانی که مواد دپو کرده‌اند برای فروش یا انتقال مواد اولیه‌شان به واحدهای تولیدی زیاد شد. بخشی از افت قیمت امروز هم به همین دلیل بود.

خبری آمد که وزیر صنعت برای تأمین بطری آستین بالا زد. قرار است به جای حضور تولیدکنندگان پریفورم در بورس، تولیدکنندگان نهایی وارد بورس شوند و مواد اولیه خود را از این محل خریداری کنند.


دوشنبه/ ابلاغ نرخ خوراک پتروشیمی ها/ تبیین بسته حمایتی از تولید


مهم‌ترین خبر دوشنبه، ابلاغ نرخ خوراک با دلار 3800 تومانی توسط مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی به مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش بود. نرخ خوراک گاز و مایع: دلار 3800 تومانی/ سهمیه: مطابق خرید 4 ماه نخست سال 96/ فروش: خارج از بورس

«تنفس ۶ ماهه برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صنایع کوچک و متوسط»، «حل مسائل بنگاه‌های تولیدی در حوزه بیمه تامین اجتماعی» و «ایجاد شرایط برای استفاده از ضمانت‌نامه صندوق حمایت از صنایع کوچک به منظور تامین وثایق مورد نیاز تولید» سه درخواستی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط که با حضور رئیس مجلس برگزار می شد مطرح شد.


سه شنبه/ چراغ سبز بورس کالا به تغییر نرخ قیمت پایه/ مواد اولیه از مابه التفاوت نرخ ارز معاف می شوند

بعد از نامه روز گذشته نوروززاده و ابلاغ تثبیت نرخ دلار 3800 برای خوراک پتروشیمی ها، امروز مهدوی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی به ایرنا گفته بهای خوراک بالاتر از 3800 تعیین می شود.

عصر سه شنبه خبری روی سایت شرکت ملی پتروشیمی از سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالا منتشر شد که گفته بود: محدود سازی قیمت ها در بورس کالا به صورت مصنوعی کمک چندانی به وضعیت بازار نمی کند و اضافه کرده: اکنون که دولت در سیاست جدید ارزی خود فقط 25 کالای اساسی را مشمول دریافت ارز رسمی کرده جا دارد سیاست تعیین قیمت های پایه محصولات و سقف رقابت در بورس کالا بر اساس سیاست جدید ارزی تغییر کرده و کالاها به قیمت واقعی خود به فروش برسد.

ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اعلام کرد: "درخواست انعقاد قرارداد مستقیم پتروشیمی ها با مصرف کنندگان واقعی به دولت، وزارت صنعت و نفت ابلاغ شده است"

خسروتاج، رییس سازمان توسعه تجارت در نشست خبری ‌اش گفت: ماشين آلات و برخی مواد اولیه براى پرداخت ما به التفاوت دو نرخ ارز معاف خواهند شد. همچنین اضافه کرده: تکلیف مابه‌التفاوت ارزی امشب معلوم می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای پرداخت مابه‌التفاوت ارزی را اینجا ببینید. شافعی رییس اتاق ایران هم در دو نامه جداگانه به جهانگیری و شریعتمداری خواسته مواد اولیه تولید از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز مستثنا شود.

بانک مرکزی بخشنامه تأمین و انتقال ارز حمل و نقل کالا را ابلاغ کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفته: صادرات پتروشیمی ماهانه یک میلیارد دلار ارزآوری دارد و تحریم، صادرات پتروشیمی را کاهش نمی‌دهد.

رییس کل گمرک گفت: ممنوعیت واردات یک هزار و 339 قلم کالا بازنگری می شود و مجوز ترخیص نسیه کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی صادر شده است.


چهارشنبه/ معافیت مواد اولیه از مابه التفاوت ارز، خوراک قطعا بالا می رود

مواد اولیه تولید از پرداخت مابه التفاوت ارز معاف شد/ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصمیم دولت، واردکنندگان مواد اولیه و ملزومات خط تولید از پرداخت مابه التفاوت ارزی در گمرکات معاف شدند.

قیمت خوراک قطعا بالا می رود/ محمود مخدومی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (تاپیکو): قیمت خوراک قطعا بالا می رود زیرا اگر قیمت ارز از ۴۲۰۰ تومان به ۸ هزار تومان رسیده بنابراین قیمت خوراک نیز متناسب با آن از ۳۸۰۰ تومان باید افزایش یابد.

 

پنج شنبه/ اولویت‌های دریافت ارز کالاهای وارداتی اصلاح شد

  755 ردیف در گروه کالایی اول، 3هزار و 999 ردیف در گروه کالایی دوم، 2011 ردیف در گروه کالایی سوم و 1238 ردیف در گروه کالایی چهارم قرار دارد. ضمنا کدهای 22 و 21 نشان دهنده گروه کالایی دو هستند. متن کامل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟